Termeni si Conditii
1. Utilizarea site-ului
Accesarea, vizitarea, folosirea sau cumpararea produselor prezentate pe site-ul depomax.ro implica
acceptarea termenilor si conditiilor mai jos enumerati. Pentru a fi
informat despre toate conditiile de utilizare ale acestui site, va rugam
sa parcurgeti toate sectiunile urmatoare. Depomax.ro isi
rezerva dreptul de a face modificari si actualizari ale acestor termeni
si conditii, precum si ale ofertei, fara o notificare prealabila si
fara precizarea motivelor; de asemenea, Depomax.ro isi
rezerva dreptul de a corecta eventuale omisiuni si erori in afisare
care pot surveni in urma unor greseli de dactilografiere sau erori ale
produselor software utilizate pentru functionarea site-ului. Va rugam sa
cititi cu atentie termenii si conditiile de fiecare data cand folositi
acest site. Continuarea folosirii site-ului implica acceptarea
modificarilor efectuate.
Selectarea clienților
Depomax.ro își
rezervă dreptul de a refuza colaborarea cu clienții ce manifestă un
comportament sau un limbaj neadecvat (agresiv, jignitor, licențios etc),
sau clienți care au în istoricul comenzilor livrări refuzate.
Preturile afișate includ TVA!
Echipa Depomax.ro face
eforturi permanente pentru a păstra acuratețea informațiilor din site.
Rareori acestea pot conține mici inadvertențe: fotografia are caracter
informativ și poate conține accesorii neincluse in pachetul standard,
unele specificații pot fi modificate de producător fără preaviz sau pot
conține erori de operare. Va stăm oricând la dispoziție pentru eventuale
clarificări.
Efectuarea unei comenzi pe site-ul depomax.ro reprezinta acordul dumneavoastra cu termenii si conditiile de mai jos.
Politica de returnare – Depomax.ro
Politica de returnare
Produsele
achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014:
consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la
cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de
14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii,
de la încheierea contractului. Returnarea
produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de
la denunțarea contractului. Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu
de transport utilizat pentru recepționarea produselor
Depomax.ro va
înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil, dar nu
mai târziu de 14 zile de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată
cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul (Depomax.ro)
transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor
produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să
plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect
atât produse, cât și servicii.
Încheierea
contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la
lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a
acesteia.
Art. 12 menționează ca exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul
returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în
ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și
documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele
care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri,
urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
Prevederile
OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoana
fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt
definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor,
republicată, cu modificările și completările ulterioare și doar în
cazul contractelor la distanță (orice contract încheiat între
profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzări la distanță
organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a
consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor
mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în
care este încheiat contractul).
Consumatorul
este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor
rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar
pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării
produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din
prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le
inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un
magazin.
De exemplu, consumatorul
ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte,
să încerce un fier de călcat dacă se încălzește nu să și calce, să
constate pornirea unui aparat electrocasnic, fierăstrău, hidrofor,
bormașină sau orice alt dispozitiv care este acționat printr-un motor
electric, nu și folosirea lui în scopul produs de fabricant.
Unele
produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj.
Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind
specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru
a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a
fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici
o limitare dreptului de renunțare la contract.
Procedura de returnare
Retur de Produse
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
• Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site.
Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea
integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este
disponibil).
• Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la recepție.În
cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau
prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs
funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în
termen de 48 de ore de la primirea produsului.
• Produs în colet deteriorat. Pentru
produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea
prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi,
coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal
împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată
starea coletului din momentul livrării. Riscul
de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral
în momentul în care întrați în posesia fizică a produsului. Orice
reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se
utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este
transferat în momentul livrării produselor către transportator.
• Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile
de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul
renunțării la cumpărare) cad în sarcina magazinului nostru.
Mențiune
În
toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în
perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au
fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și
documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
1. Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare - Persoane Fizice
Pașii care trebuie urmați:
1.Consumatorul completează o solicitare pe pagina de contact a site-ului depomax.ro.
Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru
a anunța retragerea din contract. Trimiterea unei solicitari după 14
zile calendaristice nu sunt luate în considerare.
2.Așteptarea
confirmării acceptării returului din partea Depomax.ro. Confirmarea
acceptării returului se va face prin e-mail sau telefonic de către un
reprezentant Depomax.ro în maxim trei zile lucrătoare de la primirea
solicitarii completate pe site-ul depomax.ro
3.După
primirea confirmării returului consumatorul va expedia produsul de
returnat pe cheltuiala proprie în maxim două zile lucrătoare. Pentru
expediere consumatorul poate să opteze pentru orice firmă de Curierat Rapid ce activează pe piața din România.
Produsul de returnat va fi trimis la adresa:
Adresa: Str. Republicii nr. 134, Dragomiresti Deal, Ilfov
Telefon: 0723.160.391
Obligatoriu pe colet se va menționa: Numele și prenumele, Adresa completă și Numărul de telefon al Expeditorului.
Obligațiile ce revin Depomax.ro
În
funcție de opțiunea cumpărătorului, banii proveniți din stornarea
produselor returnate se pot folosi pentru achitarea altui produs sau se
pot returna.
Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de maxim 14 zile de la primirea de către Depomax.ro a produsului returnat.
Obligațiile ce revin Consumatorului
Consumatorul suportă costurile de returnare.
Consumatorul la returnare unui produs trebuie să se asigure că:
-Produsele
returnate sunt însoțite de manualul de utilizare (unde e cazul),
certificatul de garanție în original și copie a facturii de achiziție.
-
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat
(în ambalajul original cu toate accesoriile și etichetele intacte)
-
În cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același
fel, nu se poate returna decât un singur produs desigilat, restul
cantității este acceptată doar dacă produsele sunt sigilate.
Consumatorul
este responsabil în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată
din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru
determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor așa
cum este definită de Directiva 2011/83/UE, punctul (47)prezentată mai
sus.
Diminuarea valorii produselor va fi penalizată după caz cu sume între 30% și 75 % din valoarea de rambursat.
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
2. Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare - Persoane Juridice
Persoanele juridice au condiții speciale de retur, conform celor de mai jos:
- perioada de 3 zile de la data intrării în posesie a produsului / produselor
-
minim 3 comenzi finalizate (și nereturnate) în prealabil celei pentru
care se dorește returnare cu o valoare de minim 10.000 de lei
-
completarea solicitarii de retur la pagina de contac a site-ului
depomax.ro în care se va menționa motivul returnării și contul IBAN
(obligatoriu).
- produsul
returnat să fie sigilat sau nefolosit* fără urme de folosire în
ambalajul original intact. (*în cazul produselor fără sigiliu specific –
de asemenea în astfel de cazuri se aplică și condițiile de la PUNCTUL 3
din politica de retur)
- produsele acceptate ca retur, se vor returna în termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.
În
cazul în care nu se respectă condițiile mai sus menționate, singura
metodă prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare
situată între 30% și 75% din valoarea de rambursat. Decizia de acceptare
se va transmite într-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de
retur.
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
Termenul maxim de returnare al banilor este de 30 de zile.
Returnarea banilor se va face doar prin ordin de plată, indiferent de modalitatea de plată inițială.
3. Produse excluse, fără drept de returnare atât pentru Persoane Fizice cât și pentru Persoane Juridice
Următoarele
categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/ cutia
nedeschisă/ cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:
a) produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din ofertă
d)
produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a
sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de
consumator - anumite produse din categoria ÎNGRIJIRE PERSONALĂ, MAMA ȘI
COPILUL sau SPORT ȘI FITNESS care se folosesc pentru igiena / îngrijire
corporală sau pentru alimentație.
e) produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) înregistrări audio, video, sau programe informatice sigilate desigilate
g) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material
Aceste excepții se aplică conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
De asemenea nu vor putea fi returnate:
1.Produsele care au fost aduse pe "Comandă Specială"*
*(COMANDĂ
SPECIALĂ este definită ca fiind lista de produse comandată de către
Consumator și care nu se află în stocul uzual al Furnizorului dar care
pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme și a plații unui avans, în
termenii agreați de părți.)
2. Sumele încasate pentru Servicii (transport,
manevrare, ambalare, testare, asamblare, sau orice alt serviciu listat
în categoria Servicii prestat către consumator);